diagnoză și intervenție precoce
în scopul intervenției timpurii asupra eventualelor întârzieri în achiziții (întârzierea mersului, a vorbirii, socializării, dificultăți în cadrul jocului) sau a aventualelor afecțiuni neuro-motorii
analiza mersului, tulburările de statică vertebrală, posturi anormale ale coloanei vertebrale și ale picioarelor, afecțiuni neuromotorii
paralizie cerebrală, tetrapareză, hemipareză, monopareză, parapareză, tulburări de coordonare, diferite sindroame neurologice (sindrom West, boli genetice), boli ale măduvei spinării, afecțiuni posttraumatice–cranio-cerebrale și vertebro-medulare, leziuni de nervi periferici, miopatii și boli neuromusculare (distrofii musculare).
tulburări de statică vertebrală (cifoze, scolioze, hiperlordoze), hernia de disc (cervicală, lombară, toracală), deviații de membre superioare și inferioare (genu varum, genu valgum, talus valgus, genu recurvatum, picior plat, picior strâmb congenital, picior equin), sechele rahitism, retracții de tendoane
entorse, fracturi, luxații, hematoame, tasări vertebrale, contracturi musculare, etc
Este stabilită Echipa de Intervenție Personalizată și Terapeuții Responsabili de Caz
Înainte cu 10 zile lucătoare de sosirea la Centrul Maria Beatrice, Familia copilului beneficiar transmite Centrului un filmuleț de 4-5 minute care să pună în evidență abilitățile motrice ale copilului și anume ce poate să facă copilul la acel moment: se rostogolește, se târăște, stă în funduleț, stă în patrupedie, merge, etc., respectiv care sunt limitările și anume ce NU poate să facă.
La acest moment Terapeuții Responsabili de Caz stabilesc Testele de Evaluare ce vor fi aplicate copilului la sosirea în Centru.
Participă: Medic specialist Neurologie-Pediatrică și/sau Medic specialist Recuperare Medicină, Fizică și Balneologie, Familia copilului beneficiar și la nevoie, Terapeuții Responsabili de Caz.
Este realizată de către Terapeuții Responsabili de Caz
Participă Echipa de Intervenție Personalizată care pe baza tuturor elementelor avute la dispoziție stabilesc Obiective Terapeutice Comune pe termen scurt și mediu.
Se face la propunerea terapeuților curenți, în funcție de dinamica generală a copilului sau în cazul modificării stării generale de sănătate, sau dacă au fost identificate noi elemente care impun o nouă abordarea terapeutică.
Are loc o discuție deschisă la care participă Echipa de Intervenție Personalizată și Familia, unde se prezintă recomandările la domiciliu și se stabilesc obiective pe termen lung conforme și cu nevoile Familiei.
Etape | 7 Etape în Evaluarea Copiului mic | Personal Implicat | Timp alocat minute | Timp total minute |
1 | Avizare Chestionar de Admitere și Dosar Medical | 3 | 10 | 30 |
2 | Evaluarea Video-ului efectuat în cadrul familiar al copilului | 2 | 15 | 30 |
3 | Dublul Consult medical – Neuro/Fizio | 3 | 30 | 90 |
4 | Evaluarea terapeutică Pluridisciplinară Filmată + Raport | 2 | 60 | 120 |
5 | Comisie studiu de Caz – Echipa Multidisciplinară | 7 | 30 | 210 |
6 | Evaluare pe parcurs- Personalizare de program | 1 | 10 | 10 |
7 | Sesiunea de Folow-Up cu Familia | 5 | 30 | 150 |
TOTAL personal de specialitate implicat | 23 | minute 640 |
640 minute = aproape 11 ore de Evaluare inițială Multidisciplinară pentru elaborarea planului și a Obiectivelor comune pentru toate Ariile de intervenție.
Cel mai complet și consistent Pachet terapeutic integrat de Recuperare Medicală a Copilului mic din România, având obiective comune pentru toate Ariile de intervenție, într-un singur loc.
Comisiile de Studiu de Caz și Follow-Up generează plus valoare medicală și organizațională prin stabilire de obiective comune, abordări congruente și conforme cu nevoile Familiei, acordă atenție relevantă părintelui asigurând fluența comunicării Familiei cu Echipa Personalizată de Intervenție.
Programul – orar al copilului caută, în măsura posibilităților, să țină cont de orele de somn, de hrănire și dinamica generală a copilului, din timpul zilei.
Pe parcursul întregului proces de evaluare se caută definirea corectă și obiectivă a „Contraindicațiilor”! Se pleacă de la principiul conform căruia “Înainte de a face bine, să nu facem rău”.