diagnoză și intervenție precoce
în scopul intervenției timpurii asupra eventualelor întârzieri în achiziții (întârzierea mersului, a vorbirii, socializării, dificultăți în cadrul jocului) sau a aventualelor afecțiuni neuro-motorii
analiza mersului, tulburările de statică vertebrală, posturi anormale ale coloanei vertebrale și ale picioarelor, afecțiuni neuromotorii
paralizie cerebrală, tetrapareză, hemipareză, monopareză, parapareză, tulburări de coordonare, diferite sindroame neurologice (sindrom West, boli genetice), boli ale măduvei spinării, afecțiuni posttraumatice–cranio-cerebrale și vertebro-medulare, leziuni de nervi periferici, miopatii și boli neuromusculare (distrofii musculare).
tulburări de statică vertebrală (cifoze, scolioze, hiperlordoze), hernia de disc (cervicală, lombară, toracală), deviații de membre superioare și inferioare (genu varum, genu valgum, talus valgus, genu recurvatum, picior plat, picior strâmb congenital, picior equin), sechele rahitism, retracții de tendoane
entorse, fracturi, luxații, hematoame, tasări vertebrale, contracturi musculare, etc
Este stabilită Echipa de Intervenție Personalizată și Terapeuții Responsabili de Caz
Înainte cu 10 zile lucătoare de sosirea la Centrul Maria Beatrice, Familia copilului beneficiar transmite Centrului un filmuleț de 4-5 minute care să pună în evidență abilitățile motrice ale copilului și anume ce poate să facă copilul la acel moment: se rostogolește, se târăște, stă în funduleț, stă în patrupedie, merge, etc., respectiv care sunt limitările și anume ce NU poate să facă.
La acest moment Terapeuții Responsabili de Caz stabilesc Testele de Evaluare ce vor fi aplicate copilului la sosirea în Centru.
Participă Medicul, Familia și Terapeuții Responsabili de Caz, la nevoie.
Este realizată de către Terapeuții Responsabili de Caz
Participă Echipa de Intervenție Personalizată care pe baza tuturor elementelor avute la dispoziție stabilesc Obiective Terapeutice Comune pe termen scurt și mediu.
Se face la propunerea terapeuților curenți, în funcție de dinamica generală a copilului sau în cazul modificării stării generale de sănătate, sau dacă au fost identificate noi elemente care impun o nouă abordarea terapeutică.
Are loc o discuție deschisă la care participă Echipa de Intervenție Personalizată și Familia, unde se prezintă recomandările la domiciliu și se stabilesc obiective pe termen lung conforme și cu nevoile Familiei.
Programul – orar al copilului caută, în măsura posibilităților, să țină cont de orele de somn, de hrănire și dinamica generală a copilului, din timpul zilei.
Pe parcursul întregului proces de evaluare se caută definirea corectă și obiectivă a „Contraindicațiilor”! Se pleacă de la principiul conform căruia “Înainte de a face bine, să nu facem rău”.