CURSUL: Terapia ocupațională în disfagie şi disfuncția oral-motorie a copiilor cu leziuni neurologice, cu practică și accent pe cazuistica copiilor beneficiari ai Centrului Maria Beatrice

TRAINERI:
- Dr. Mary-Margaret Windsor, ScD, OTR/L (SUA) – consultant APTOR
- Mirela-Carmen Burllău, Oradea. PFA – Terapeut Ocupațional, Fiziokinetoterapeut specialist. Vice-preşedinte APTOR (Asociația Profesională a Terapeuților Ocupaționali din România)
- Dr. Heather Miller Kuhaneck, OTR/L, Professor in Sacred Heart University, Connecticut, SUA, sustine workshopul “ Using Play in Occupational Therapy Interventions”
Coordonator: Iulia Gabriela Onac – coordonator parteneriate internationale și perfecționare personal
GRUPUL ȚINȚĂ: Personalul de specialitate al Centrului Maria Beatrice, studenți și absolvenți ai specializarii Terapie Ocupațională
PERIOADA: 12 – 14 martie, 2018
Total curs (teorie + practică): 27 ore
LOCAȚIA
- Centrul Maria-Beatrice, Alba-Iulia
- Universitatea ″1 Decembrie 1918″ Alba-Iulia. Facultatea de Drept şi Ştiinte Sociale, Departamentul de Ştiinţe Sociale, specializarea Terapie Ocupaţională
TEMATICA:
- Dezvoltarea normală a controlului oral-motor în hrănire (Morris, S., & Klein, M. (2000).
Pre-feeding skills: A comprehensive resource for mealtime development. Tucson, AZ: Therapy Skill Builders. Compiled by Jean A. Patz, MS, OTR/L Revised 2/2001):- Poziţionarea şi posturarea pentru hrănire
- Deglutiţia (înghiţirea alimentelor)
- Textura alimentelor
- Suptul, ronţăitul şi mestecarea alimentelor
- Tipuri de respiraţie
- Forme de (auto)hrănire: cu mâna, lingura, cana, paiul, etc.
- Disfagia şi problemele în hrănirea copiilor cu afecțiuni neuro-motorii
- Evaluarea parametrilor în hrănire
- Modalități terapeutice
Participanţii îşi îmbogăţesc cunoştinţele cu privire la:
- Evaluarea (standardizată şi non-standardizată) şi observaţia
- Planul de intervenţie terapeutică, fundamentat de evaluare
Trainerii colaborează cu personalul profesional al centrului în procesul de intervenţie terapeutică ocupaţională, oferind evaluare dinamică, observaţie şi demonstraţii ale intervenţiilor terapeutice ocupaţionale.


