Copilul născut Prematur,
Un Proiect pentru România, la Alba Iulia.
Copilul născut Prematur,
Un Proiect pentru România, la Alba Iulia.
We help over 2000 children and their families annually. See how we do it

Curs 7 – Traineri SUA și România

CURSUL: Terapia ocupațională în disfagie şi disfuncția oral-motorie a copiilor cu leziuni neurologice, cu practică și accent pe cazuistica copiilor beneficiari ai Centrului Maria Beatrice

TRAINERI:

  1. Dr. Mary-Margaret Windsor, ScD, OTR/L (SUA) – consultant APTOR
  2. Mirela-Carmen Burllău, Oradea. PFA – Terapeut Ocupațional, Fiziokinetoterapeut specialist. Vice-preşedinte APTOR (Asociația Profesională a Terapeuților Ocupaționali din România)
  3. Dr. Heather Miller Kuhaneck,  OTR/L, Professor in Sacred Heart University, Connecticut, SUA, sustine workshopul “ Using Play in Occupational Therapy Interventions”

Coordonator:  Iulia Gabriela Onac – coordonator parteneriate internationale și perfecționare personal

GRUPUL ȚINȚĂ: Personalul de specialitate al Centrului Maria Beatrice, studenți și absolvenți ai specializarii Terapie Ocupațională

PERIOADA: 12 – 14 martie, 2018

Total curs (teorie + practică): 27 ore

LOCAȚIA

  1. Centrul Maria-Beatrice, Alba-Iulia
  2. Universitatea ″1 Decembrie 1918″ Alba-Iulia. Facultatea de Drept şi Ştiinte Sociale, Departamentul de Ştiinţe Sociale, specializarea Terapie Ocupaţională  

TEMATICA:

  1. Dezvoltarea normală a controlului oral-motor în hrănire (Morris, S., & Klein, M. (2000).
    Pre-feeding skills: A comprehensive resource for mealtime development. Tucson, AZ: Therapy Skill Builders. Compiled by Jean A. Patz, MS, OTR/L Revised 2/2001):
    • Poziţionarea şi posturarea pentru hrănire
    • Deglutiţia (înghiţirea alimentelor)
    • Textura alimentelor
    • Suptul, ronţăitul şi mestecarea alimentelor
    • Tipuri de respiraţie
    • Forme de (auto)hrănire: cu mâna, lingura, cana, paiul, etc.
  2. Disfagia şi problemele în hrănirea copiilor cu afecțiuni neuro-motorii
  3. Evaluarea parametrilor în hrănire
  4. Modalități terapeutice

Participanţii îşi îmbogăţesc cunoştinţele cu privire la:

  • Evaluarea (standardizată şi non-standardizată) şi observaţia
  • Planul de intervenţie terapeutică, fundamentat de evaluare

Trainerii colaborează cu personalul profesional al centrului în procesul de intervenţie terapeutică ocupaţională, oferind evaluare dinamică, observaţie şi demonstraţii ale intervenţiilor terapeutice ocupaţionale.

Prev post
Next post

Articole recente

Povestea lui A.M.
Povestea lui T.A.
Povestea lui A.M.
Povestea lui T.A.
Povestea lui D.A.